Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



onsdag 9 maj 2012

gott och blandat...bland annat

Några dagars riktigt härligt vårväder och vi har nu fått lite fin färg på kinderna. Men så regnar det igen då. Måste se det från den positiva sidan och hoppas på att allt som ska börja växa i trädgården kommer igång nu. Och då menar jag inte ogräset för det växer ju i alla fall, oavsett om det regnar eller inte. Men alla de andra gröna sakerna som jag gått omkring och ryckt upp och planterat om. Dom skulle gärna få bli riktigt gröna nu.

Här kommer lite bilder på vad vi sysslar med hittills i sköna maj.

Sovrummet har fått sej en ny möbel. Bordet som jag kämpat på med är nu målat och jag har gjort en ny bordsskiva av lite virke som jag hittade. Nu är det bara den perfekta knoppen till lådan som saknas. Stolen ska målas en gång till och sen får den också flytta in.

 Projekt stenträdgård fortsätter och Malte får köra många tunga lass med stenar och mossa varenda dag. Några skojiga stubbar har också flyttat in i trädgården.
Den ena stubben är ett strandfynd som vi hittade på "lillholme" under helgens besök till villa villervalla.
 Där fanns morfars gamla bord som efter en längre tid utomhus hade fått en fin nött charm. Den skrek "ta med mej hem!!"
 En söt grill
 En mindre söt krälande varelse
 Mamma och pappa har också trädgårdsprojekt på gång och passade på att samla med sej lite stenar.
 
 jag och syster Ida loppisshoppade i helgen och kom hem med en hel del. Mera fynd kan ni se i mammas blogg
Min väska som jag fyndade i Helsingfors har jag glömt att visa
Malte slukar glass
Dags för fruktsallad
 Blivande bastun tar form...sakta men säkert. Julbastu 2012 är målet...eller 2013...2014...hmmm...vi får se!!
  Ute vid havet var det spegelblankt. Dags för vårens första båttur snart.




1 kommentar:

  1. Tror faktiskt int att nån sku protester om du sku ta med moffas bord hem...

    SvaraRadera