Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 23 mars 2013

Bastutider hej hej!

Nå nu Ä N T L I G E N kan jag med stolthet presentera resultatet av det senaste årets slit. Snart kan gubben äntligen flytta upp en våning med oss andra. Fast risken är nog att det blir resten av familjen som flyttar ner till källarvåningen eftersom slutresultatet blev såååååå bra!!!! 
Det är inte ofta man står i duschen med ett stort leende på läpparna och bara njuter. Efter att ha tvingats halvsitta i ett ofräscht badkar och duscha med resten av familjen trampande på utsidan är jag MER än tacksam över detta nya stora fräscha duschrum! 
STOLT är jag över min händiga man som gjort allt själv...och lite stolt över mej själv för att jag fått tjatat till mej färger och detaljer som annars inte skulle ha blivit av om någon annan fått bestämma...
kuckeliku klockan är sju...vissa morgonpigga inledde dagen med att städa...och här kommer slutresultatet. Jag har ju inte ännu varit nere och "piffat" så detaljerna som levande ljus och grönväxter samt matschande handdukar och snygga tvålar saknas ännu.
 Nu är det då bara resten kvar. Men det är egentligen inte så mycket...
Man kan trappa upp och ner och under trappan blev en perfekt plats för tvättmaskinen som nu äntligen flyttat in.
Öppna spisen och bakugnen har fått en ny fräsch färg
 Golvet är blankt och grönt och varmt att gå på. "Spisrummet" kallas nu för jumppasalen eftersom det är stort och tomt tillsvidare. Vad det kommer att användas till sen vet vi inte riktigt ännu.
 Dörren till höger är den jag stolt ropade in för 5 euro på en regnig auktion. Äntligen fick den en egen plats.

Nu kom det in ett gäng svettiga barn så nu ska vi gå ner och duscha.








2 kommentarer:

  1. Snyggt!! E den mörka färgen svart eller mörkgrå? Fint med orange i duschen!!

    SvaraRadera
  2. tack :) Den mörka färgen är svart.

    SvaraRadera