Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



måndag 4 juli 2011

bröllop i "man tager vad man haver"-stil

För att undvika missförstånd så vill jag här med det samma klargöra att, med "man tager vad man haver" menar jag då allt UTOM brudgummen.

Här har det då firats bröllop i helgen!! Och OJ vad kul det var!!! Det var absolut värt all tid vi har lagt ner på förberedelserna och bröllopet blev precis som jag hade önskat mej och hoppats på!! Kan omöjligt få med allt eftersom inlägget skulle bli alldeles för långt då, men några bilder ska jag visa och så lär det nog bli några till lite senare...har ju inte riktigt fått alla bilderna ännu...men nåja..."några" kommer här.


Vi hade bestämt oss för ett budgetbröllop och använde oss så långt som möjligt av sådant vi kunde hitta på gården och i omgivningen.
 Festplatsen var "ladon" hemma på gården och eftersom den var full med traktorer och annat mer eller mindre skrotaktigt fick vi börja med en stor rensning innan vi alls kunde börja tänka på själva pyntandet.
 
Vi lade också in "nytt" golv. Gamla takplattor som bars in, radades ut och slutligen krossades med traktor.
 
Bord och bänkar fick vi låna och dom passade alldeles perfekt in i stilen. Supersnygga var dom!
 
Det var främst jag som hade hand om själva pyntandet av festlokalen. Men min man bidrog även han med några snygga föremål.
 
Här ser ni vad vi sedan gjorde med fiskenäten som vi var och hämtade i mitt senaste inlägg. Vi hängde upp dem bakom brudparets sittplats och hängde upp små skyltar.
 
Sedan bar det av ut i skogen för att samla ihop lite grönt till bordsdekorationerna. Kvavt och svettigt med åska i luften och mygg...men kul.
 
Vi fick springa undan åskmolnen
 
Så dags att binda ihop en brudbukett...
 
DÅ kommer regnet!! Och det verkligen ÖSER ner...
                                      Men den blev ju så FIN!!!
pappa fick ta med sej lite skivor som spelades mellan varven...mysigt...
 Och vem har sagt att bordsdekorationerna måste vara lika på alla borden...??

 
Här kom verkligen ALLA mina gröna loppisfynd till användning...Alla mina trälådor...stenar...burkar...flaskor...koppar...Allt kom till användning...
          Sen var det bara att hänga upp välkommenskylten...
 
...Tåga in i kyrkan till tonerna av "The Final Countdown"...
               ...posera med hela fina familjen...
 
              ...Sätta sej i fina bröllopsbilen...
 
...Posera som nygifta innan gästerna anländer...
Sedan bara vila sina fötter och njuuuuuuta av världens godaste fisksoppa...underhållande program...många skratt och även lite tårar...

...Se sin svåger ta i ända från tårna i "You raise me up"...
 ...Se sin familj i ett bejublat framträdande med sin pappa som Cliff Richard i låten Congratulations från 1968...
...Sedan själv göra sej till åtlöje... Men vad gör man inte för sin "älskade ängel"

 
             Sedan leva HAPPILY EVER AFTER!!!!



               

4 kommentarer:

  1. servitris-sofia4 juli 2011 kl. 22:33

    stort grattis än en gång!:) jag diggade verkligen er "man tager vad man haver"-stil, hur mysigt som helst!!

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fick vara med på Ert bröllop! Jag är så glad och tacksam för det :) Lyckönskningar till Er båda (alla)

    SvaraRadera
  3. E inne å kikar i din fina blogg. Ser ut att ha varit ett jättehärligt bröllop å så himla fint pyntat! sku ha vila se åsas stövlar som hon tala om hehe ;) / åsas arbetskompis Malin

    SvaraRadera
  4. Om vi sko ta det i repris, fast ni har förståss städat undan redan.Oj vad fina minnen jag fick :D

    SvaraRadera