Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



torsdag 20 oktober 2011

snickarnytt

Fick en fin present av mamma och en förklaring till min händiga ådra (host host...). Min mammas morfar var nämligen snickare så det måste ju vara därifrån jag har ärvt mina otroliga snickarkunskaper... Nu fick jag då ärva en fin verktygsback som min mammas morfar tillverkat och använt...sen har också min morfar använt den. Sen har den hoppat över en generation...men nu finns den i min ägo. Väntar nu på att få ett uppdrag så jag kan packa mina verktyg (en såg + hammare) och bära iväg med min verktygsback och se viktig ut...

Lite nytt från snickarboden...har gjort några lådor till...
 För några år sedan då jag flyttade från ett hus till ett annat  fick jag "av misstag" med mej ett par klädkrokar... Nu hittade jag dom igen i samband med att vi tömde källaren.
 Skruvade helt enkelt upp dem på ett av sjöbodsfynden som jag inte vet vad är. Och så blev det en trevlig liten klädhängare.
Så har det tillverkats hyllor av olika slag. Hyllor som kan användas till lite av varje.
Här en hylla att ha ljus på...
 
Samma hylla, annan funktion. Kryddhylla.
 Samma hylla, annan funktion. Blomhylla.
Tidningsställ att ha på väggen...eller golvet...hur man vill efter tycke och smak.
En fin liten ram att ha små gröna prydnadsflaskor på. Eller porslinsfigurer om man råkar gilla det... 
Och så några blomhyllor till...

 Nu är bara problemet att vi inte har tillräckligt många väggar att hänga allt på...men om vi nångång får en egen sommarstuga så ska jag fylla väggarna...Men ett tidningsställ ska jag nog klämma in någonstans.

1 kommentar:

  1. Va söta å fina. Ja tycker du ska ta å sälja några om du har för många :)

    SvaraRadera