Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 1 oktober 2011

snickerinytt och annat nött och sött...

Vissa män kommer hem med blommor till sina älskade fruar...andra med choklad...några med båda. MIN älskade man kommer hem med....EN SÅG!!! Det kallar jag romantik på hög nivå. En riktig såg med flera års garanti. Det är ju betydligt längre än vad en blombukett håller...Och inte nog med det...den var grön också.  
TACK älskling!!!
Och oj vad den sågar bra...bara LITE snett...men det beror nog inte på sågen!
 Senaste nytt från snickeriet är dessa ytterst charmiga lådor som jag har börjat massproducera...hittills hela tre stycken. MEN det kommer att bli betydligt flera för det finns ett hundratal minkbursluckor kvar!! PERFEKT! Och utan att skryta (bara lite) så tycker jag dom blev väldigt fina faktiskt. Lite sneda...men fina!!!
 Min assistent hjälpte till med spikandet...för på vårt snickeri kör vi för hand..

 Svärmor har börjat få upp ögonen för det här med gamla charmiga saker...fast hon inte vill ha dem själv så åker dom nu inte direkt till ekorosk utan först via mej...
Som denna fina stekpanna som gjort sitt inom matlagning, men som man ju inte bara kan kasta eftersom mönstret är så fint.
Tror jag ska ha ljus i den...bara jag kommer iväg till stan på lite ljusshopping. Lite ljus i höstmörkret skulle pigga upp nu när kvällarna kommer så fort.

 Och lite burknytt...perfekt att ha stearinljus i...

Trevlig OKTOBER!!!!

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med angående sågen.. ren romantik! :) köpte själv en rosa mätersticka med kristallrem inkl. snygg förpackning åt min fru.. /Micki

    SvaraRadera