Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 13 november 2011

Snörvlande näsor, snarkande gubbar och sömnlösa nätter...

Host, snörvel och rinnande näsor. Snarkande gubbar och sömnlösa nätter...suckar högt över dessa oändliga förkylningar som avlöser varandra i detta hus...trötta barn som klättrar på väggarna. ÄNNU tröttare mamma som längtar efter en lugn stund och en snark- och snörvelfri natt. 

MEN något positivt är ju att man får tid att läsa lite böcker då man ligger och väntar att det ska bli tyst i huset på kvällarna. Fyndar ofta böcker på loppis för 1 euro. Läser bara verklighetsbaserade böcker och blir alltid glad då jag hittar en som jag inte ännu läst...börjar bli tjatigt att läsa "pojken som kallades det" för trettioelfte gången. 

MEN...nu har den gamla fina korgen som jag hittills förvarat mina böcker i blivit för liten. ÄNTLIGEN har jag då alltså fått användning för mina hemmasnickrade lådor.
Resultatet blev en kombination av bokhylla och sängbord. Vill inte skryta men...JODÅ jag blev väldigt nöjd!!!

 Storasyster och lillebror tycker också om böcker...
En sväng till ikea resulterade i att vi blev ägare till en ny växt...för VEM kan motstå en blomma med det charmiga namnet Benjamin Fikus??? Inte jag, så han fick helt enkelt följa med oss hem i baksätet.
 Nu får han stå i en fin låda bredvid spisen i köket.
 Och OM jag blev lycklig då gubben kom hem med ett lass trälådor och ett gammalt bord!!! Bordet ska få en ny överdel men att lådan t.o.m finns kvar är ju häftigt.
 Av lådorna och några gamla fönster har jag tänkt att det ska tillverkas ett vitrinskåp till köket. NÄR det ska finnas tid för det vet jag inte, men jag vet PRECIS hur jag vill att den ska se ut. Problemet är att den snygge snickaren jag tänkt ska hjälpa mej är så upptagen...
 Ibland blir man lite trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar