Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



fredag 25 november 2011

NEJ se det ...REGNAR!!!!

Skulle mycket hellre sjunga "nej se det SNÖAR"!!! NU börjar det kännas lite vääääl grått och trist och mörkt och blött och blåsigt...det finns ju inte ens några fina höstlöv kvar att glädjas över och jag har precis plockat dom sista (?) blommorna i trädgården. Lite häftigt är det nog med nyplockade blommor i slutet av november, MEN jag vill faktiskt ha lite snö nu.
Idag har vi försökt locka fram lite julkänslor. Det går ju ganska bra så länge man håller sej inomhus. Då kan man ju åtminstone fantisera att det är vitt utanför. Man kan ju ändå inte se något eftersom det är kolsvart ute.
 Noomi bakade tre plåtar pepparkakor. Malte åt upp sin del av degen.
Och lite skojigt är det ju med pepparkakor som ser ut som Mamma Mu...eller varför inte en bil
 Soffan fick tillbaka det fina röda tyget...
 Alfons sitter bekvämt på barnens soffa som julen till ära fick iklädas det fina gröna tyget (duken) som jag fyndade i somras.
 Är inte speciellt förtjust i att fylla hela huset med tomtar, men några små kan få titta fram lite här och där.
 Och vissa "pynt" kan man ju inte säga nej till. Som denna underbart charmiga tomte som Noomi kom hem med från dagklubben i torsdags. Han fick en hedersplats på spisen. Sötare kan man ju inte bli!! Fågeln är också ett dagklubbspyssel som får sväva runt i fönstret.
 Jag tycker ved kan vara fint att titta på så jag släpade in en vedlåda som "prydnad". Den är också användbar...inte BARA att titta på. Tycker åtminstone att den är finare än dom blåa plasthinkarna som gubben släpar in ved i.
Denna kommer att se bättre ut med lite snö på...men den är nog fin nu också.
Noomis fina porträtt får tacka för idag och önska alla en trevlig lilla jul!!

2 kommentarer: