Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



torsdag 5 januari 2012

här bor jag...

Noomi älskar att visa upp huset för alla som kommer på besök. (Kan tänka mej att hon skulle bli en bra fastighetsmäklare när hon blir stor, men hon ska ju arbeta på bilverkstad och köra racerbil.) Hon visar stolt upp varje hörn av huset och alla lådor och skåp som mamma helst skulle gömma. Men stoltast är hon över sitt eget rum. 
När vi började fundera på rummet var det självklart att det skulle vara mycket färg. Inget vitt här inte! Liksom sin mor är hon intresserad av färger och tycker om att sitta med en bunt färgkartor och fundera. Vi ville båda ha en randig fondvägg, och efter lite funderande och planerande blev det tapet. Först hade vi tänkt måla en randig vägg i alla möjliga färger men då sa gubben STOP och för en gångs skull lyssnade jag på honom :)
skrivbordet är ett loppisfynd och stolen är en "dagisstol" inhandlad på juthbackamarknaden.
 ´Den söta orange pallen är tillverkad av svärfar någon gång för länge sedan.
 En kombinerad bokhylla och läshörna tillverkad av gubben och målad av mej. En väldigt behändig möbel som kan varieras, utökas och användas på olika sätt...
Sängen har en historia och är ett arvegods från min släkt på mammas sida. Min mamma har sovit i den, jag har sovit i den och nu Noomi som är den sjätte generationen som snarkar sött i samma säng (om jag inte minns fel).
 Två bilder lånade från dagens tidning som gjorde ett hemma hos-reportage om vårt hem i somras. Se fler bilder här
 Gardinerna (dom fina orange med mönstret) fick jag "ärva" av gubbens mormor. Eftersom ingen annan i hans släkt verkar ha så bra smak som jag så får jag ta hand om alla fina saker med skrikiga färger och stora mönster...tur för mej :). Fick också några blåblommiga som kommer att hänga i något fönster till våren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar