Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



torsdag 29 december 2011

slisk och plask...

Okej snön..du kan komma nu!!!! Tittar igenom bilder från i fjol den här tiden och lääääängtar efter snön...faktiskt!! Jag vill ha snö!! Jag vill ha snö NU!!!!
 I fjol var det såhär vackert när man tittade ut genom köksfönstret....
Detta är samma plats idag...
Lite häftigt är det ju nog att en svanfamilj simmar på utanför fönstret i slutet av december...

 MEN...jag vill ha snö...vi vill åka pulka...bygga snögubbar. INTE plaska runt i vattenpölar och mörker...snö NU!!!!

 NÅJA nog gnällt om snön...den kommer väl så småningom...kanske vi får åka pulka på 1.a maj och rulla snöbollar på midsommar...annorlunda det också...suck!!
Nu kommer dom hemmagjorda julklapparna jag lovade bilder på...inte alla. Mammas födelsedagskalender glömde jag fotografera. Men jullådan ska jag visa.
Lådans innehåll: julkakao med nejlika, kanel, chokladbitar och vaniljsocker, frukostmysli med rostade nötter och torkad frukt, knäckebröd (se tidigare inlägg) och julchoklad med rostade hasselnötter och russin. Allt hemmatillverkat.

Ja-a, annars har julen varit lagom snörvlig och trevlig...lite feber och nattvak men vi överlevde den här julen också. Teletubbies och julchoklad med en febrig liten tomtenisse kl.2 på natten...Allt för mycket god mat som vanligt...nya leksaker utspridda över hela golvet...Spelkväll med släkten hos storebror...lite rea-trängsel...Lite för mycket av allt som man kan summera julen hemma hos min familj... 
 
He va he! Tack för idag och god natt!! och gott nytt år ifall jag inte hinner med fler inlägg i år!


 Noomi och gammelmorfar














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar