Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 4 februari 2012

Hänt i veckorna

Vår lilla trollunge har fyllt två år!!! Kära nån vad tiden flyger iväg. 
Det är en massa kalas hemma hos oss just nu. En massa tårtor som ska fixas. Vi har alla lyckats pricka in våra födelsedagar inom en månad så det blir kalas efter kalas. Först ska pappa ha tårta
Sen är det dags för Maltes tvåårs-tårta. Vi har funderat mycket kring tårtor de senaste veckorna. Vem som ska ha vad, och hur dom ska se ut. Malte bestämde sej till slut för en "astboi tårta". Och då fick han det.
 Vi gjorde också apelsinmuffins som Noomi och Malte garnerade själva.
 Det smakade MUMS!!

Den bästa presenten var en ny grävmaskin. Tur att hela vår källare är som en stor sandlåda för tillfället. Då behöver man inte vänta på sommaren.
Innan den här veckans knäppa köldknäpp hann vi också vara ute en sväng och skrinna lite. Naturen visade sej från sin bästa sida. Men det var burr-burr kallt.
 Och skojigt är det att titta på alla spännande spår i snön...

 Passade även på att byta gardiner i ALLA rummen...slog bara sönder EN blomkruka och sade åt Malte som var med att "vi dammsuger upp snabbt så int pappa märker". MEN det första han kläcker ur sej när pappa kommer hem är "mamma tappa blomman". Så inga hemligheter i detta hus längre...
  Men NU är det FÖR kallt för att leka utomhus så vi pysslar på inne istället.
 
 Jag och Noomi målar med vattenfärger med fingrarna. Det är kul att måla figurer och djur.
 Och några nya kort på gång...
En tupplur på soffan då det är för kallt att sova ute...
 Diska...det gillade jag också när jag var liten...men inte så mycket när jag är stor.
 Sortera lite filmer i "nya" lådorna...

 Ja-a...det är väl ungefär det vi pysslar på med för tillfället. Gräver ner lite slaskrör i källaren. Eldar i spisen. Hoppas på LITE varmare uteväder. Läser böcker. Har feber. Matvägrar. Bygger tågbana om och om igen. Gräver i källaren lite till. Bygger lego. Lär nya ord flera per dag. Allt möjligt.
Tack för ordet! Nu tar jag min bok och kryper ner under rena lakan. Tack och God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar