Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 3 mars 2012

Loppisgalningarna i Seinäjoki

Så har den loppistokiga familjen igen gjort en stad osäker och skrämt livet ur några stackars sportlovsfirare som också försökte gå på loppis i lugn och ro. Jag förundrades faktiskt över att folk (förutom vi då) faktisk är tysta när dom går på loppis. Ingen tjoar och jublar och går och trängs som galningar. Ingen annan än vi...och en busslast med ryska damer som invaderade ett av loppisen vi var på. Men förutom dom så var det nog vi som med störst sannolikhet var dom mest högljudda och hysteriska...IGEN!!

här följer fynden:
Det roliga är ju dagen efter när man börjar packa upp fynden och blir lika glad igen då man hittar något som man glömt att man köpt. 
 En hög med gott och blandat i klädväg

 Är såååååå lycklig över skorna jag hittade
Ett par åt mej och ett par åt Noomi 
Malte, lycklig ägare till en traktortröja och en keps

 Och en bilbana från 1978
Väskan finare än finast som fick vara med på dagens utflykt


 Diverse plock...och lock...det grön- och vitrandiga tyget är gardiner. Också ett fynd.


Några burkar blev det också. Men nu har jag börjat fylla dem med saker så att det ska kännas som att dom är till nytta också.

Vill ni se vad mamma och pappa fyndade så ta en titt här

1 kommentar:

  1. Det var faktiskt några saker jag inte hunnit se av dina fynd.Vi hade också roligt dagen efter då vi plockade upp alla våra fynd...Jaa,de hä hadd ja glömd...

    SvaraRadera