Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 29 april 2012

nu är det vår tralallalaaaa

Lite snö kvar men nu tänker jag nog börja hurra för våren!! HURRAAAAA!!! Vågar snart hoppas på att det inte kommer mer snö i vår. 
 Första gången i vår då  jag optimistiskt tog på mej trädgårdshandskarna och började rensa kom det snö. Jag gav upp. Men NU har jag satt igång ordentligt med att röja upp i min kära stenträdgård (se tidigare inlägg) och det är såååååå kul!!! Visst hatar jag att det mellan v a r e n d a sten är fullt med löv och att det första som verkar vakna till liv är maskrosblad, MEN det är ändå avkopplande och trevligt att pyssla på där och jag hittar hela tiden på nya saker att använda.

 Hittills har jag nästan bara använt mej av saker jag hittat. Stenar, tegelstenar och takplattor som jag grävt fram och släpat dit. buskar och grönväxter har jag också "återanvänt". Ska visa mer bilder senare. Trädgården växer och växer och täcker nu ett ganska stort område. mycker större än jag först hade tänkt. Men det går ju inte att sluta när man väl är igång. Men mer om det när det börjar bli lite grönare.
Vårens grej är att använda gamla takplattor. Som gång och som kantstenar.

lekstugan fick sej en rejäl storstädning idag.
och vi bjöd moster på hemgjorda sockermunkar
Noomi har bytt till sommardäck på bilen och tvättat den. Malte tvättade "Massi-bilen"
och så har Noomi fått en ny kortare sommarfrisyr. Snart är det min tur (hoppas jag).
Trevlig vappen och glad 1:a maj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar