Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



måndag 25 juni 2012

uppdatering

Midsommaren kom och midsommaren for och jag kan säga att vi är glada och nöjda och belåtna med den. Det soliga och sköna sommarvädret skulle ju gärna ha fått stanna kvar, men lite regn är ju också trevligt...eller??
 Nåja ska härmed presentera en salig blandning av bilder så ni vet vad vi sysslat med. 

Först självaste midsommaren

 Noomi och farmor gjorde en midsommarkrans. Malte som vanligt måttligt intresserad av något annat än bilar och traktorer...
 Flagghissning
 Noomi poserar i midsommarblomster
På lördagen var vi ute vid villan vid havet. Vi njöt av att det äntligen var äkta sommarväder och man kunde springa barfota. Det grillades och åts en massa godsaker.  Ute vid havet smakar allting gott.
 Malte åt sej mätt på hallon och blåbär. Han vet att farmor inte säger nej då han frågar snällt. Kan ja få mera hallon? I sommar ska vi plocka sååååå mycket bär så frysen blir full.
 
 Noomis stora villanöje är att samla grodyngel. Maltes villanöje är som alltid att leka med sina fyrhjuliga vänner.
 Naturupplevelser...

 Det var midsommaren...

för övrigt:
 Så har Noomi varit på kalas och gjorde ett fint kort
 Mamma fick också ett kort...
man vet inte om man skall skratta eller gråta...eller båda. Så sött!!
 Vet inte om jag har visat upp mina fina auktionsfynd ännu så jag gör det (igen??) för att vara på den säkra sidan. Två stycken kappsäckar. Perfekt legoförvaring...hmmm...känns som om jag har skrivit detta förr...men nåja. Favorit i repris isåfall.
 Sen har min syster Mimmi haft kalas så vi for en sväng och mumsade tårta...
 Systeryster Ida och Noomi passade på att klä ut sej och showa lite som sig bör på finare kalas. Det blev också disco. Kommer nu på att jag inte har fotat loppisfynden från den resan, men det blev en hel del kläder. Man fick ta en påse och fylla den för endast och bara 2 € så ni kan ju gissa vem som grävde och rotade enda ner i det djupaste botten..

På väg till Kokkola tog vi en sväng via "pappas ajbeiti" och andades in lite sågspånsdoft och tog en tur med gaffeltrucken.
Här är det nån lycklig prick som ska få en ny snygg röd dörr levererad
 Träffade på en snygg snickare "In action". Jodå jag är lite svag för händiga män :)
 min man han kan... mer hittar ni här--->  Kovjoki snickeri



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar