Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 8 januari 2011

Hemma hos samlarfamiljen del III

Här kommer ÄNNU några favoriter ur mina föräldrars samlingar...fick en ny kamera i julklapp (MYCKET STOLT) och fotograferade hundratals bilder under julen. Har nu en del att gå igenom och såååå många trevliga bilder att visa...försöker hålla mej till NÅGRA.


Hemma hos föräldrarna kan man nästan säga att tiden står stilla. Både när det gäller inredningen och det faktum att INGEN av alla dessa klockor i samlingen visar rätt tid. Klockor är också en sak mamma valt att samla på, men ändå har dom ingen fungerande klocka på väggen någonstans i huset. Men klocksamlingen är ju vacker att titta på iallafall. Och det är ju ganska skönt att inte behöva bry sej om tiden. (speciellt under julhelgen då vissa familjemedlemmar tycker om att sitta uppe hela natten och spela spel)


Som redan framkommit i ett tidigare inlägg är jag ganska förtjust i burkar av olika slag, så även min moder. Är faktiskt smått avundsjuk på dessa fina plåtlådor som så snyggt radar upp sej i köket...
Och nu...låt mej presentera:Mammas stolthet!! Samlingen av kaffe- te- termosar, kannor eller vad man nu ska kalla dem. Den gröna närmast i bild används dagligen som kaffetermos...Extremt charmiga färgklickar!




Tamburmattan gillar jag. (Kommer nu i samma stund på att jag glömde fotografera mattan i toaletten, men det får väl bli en annan gång.) Jag visade vår gråa fina köksmatta i ett tidigare inlägg. Den håller på att säga upp kontraktet...nött och hålig på flera ställen (snyft). Hoppas på att kunna fynda något i den här stilen. Även om gubben kommer att protestera och gnissla tänder om den dagen kommer...men vi får se hur det går!

Tror det får räcka för idag...har en hel del kvar som jag vill visa men jag måste fotografera lite mer först. Gitarrer, stolar och lampor utlovas i ett senare skede.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar