Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 2 januari 2011

Hemma hos samlarfamiljen...del II

Mina föräldrar har som största intresse att gå på loppis och auktioner och kommer sällan (aldrig!) hem utan fynd. Vet inte när det senast har stått en bil i garaget som alltid är fullt av möbler och andra saker som kanske någongång eventuellt kan vara "bra att ha". Huset är i ständig förändring och möbler och saker byter plats för att få rum med nya fynd.

Om far i huset har samlarmani när det gäller skivor och diverse spelare så är mamma smått "besatt" av koppar, glas, skålar, fat  och annat trevligt.  Det senaste projektet var att bygga ett vitrinskåp av gamla fönster för att få plats med alla fynden. Nu kan man beundra alla föremålen som inte bara är prydnader utan också används.

 Kan omöjligt få med allt i detta inslag så jag har därför valt ut en del favoriter.
















Vem har sagt att en kaffeservis måste bestå av 12 likadana koppar? Hur trevligt är det inte att få dricka sitt kaffe ur en unik kopp som passar precis en själv. En randig, en prickig, en gul, en grön...allt efter humör och känsla...

I ett av köksfönstren hänger en "gardin" av, just det, koppar. En färglad och trevlig idé tycker jag. :)












Min loppisjulklapp  åt mamma i år var inte helt överraskande ett par koppar. Det visade sej att hon hade både tillhörande assietter och ett bullafat, men INGA koppar! Perfekt. Ynka 1 euro betalade jag för dem. BILLIGT!




Med risk för att det här inlägget aldrig får ett slut, bryter jag här och återkommer senare med ett inlägg till...eller två...

2 kommentarer:

  1. Kopparna var faktiskt min favorit julklapp i år.Tillsammans med assietterna och bullafatet jag hade förut blev kaffestunden för två komplett.Vet bara inte ännu hur jag skall placera dem så att de ska synas bäst.Tack för julklappen :D

    SvaraRadera