Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



onsdag 2 februari 2011

ett år...

Barn är enastående varelser och det är vi som skall försöka efterlikna dem och inte tvärtom.
Lone Dybkjær


En liten bror har jag fått
hos honom är allt så väldigt smått
Det är knappt man kan förstå
Att han ska kunna krypa och gå

Tänk att få vara med om dig lillebror
Jag kommer finnas där den dagen du blir stor
Då leker vi att rummet är ett nöjesfält
i mitten reser vi ett jätte stort tält
sedan åker vi en virvlande karusell
och äter en färggrann karamell.

När du trillar och knäet dit slår
kramar jag dig och undrar hur du mår
De dagar du är sjuk
Läser vi en bok på en kudde som är så fin och mjuk

Man fostrar inte hjältar. Man fostrar söner.Och om man behandlar
dem som söner, blir de hjältar, även om det bara är i ens egna ögon.
- Walter Schirra










Jag får inte drömma åt dig, bara ge dig möjlighet att drömma själv 
-och göra allt jag kan för att hjälpa dig förverkliga drömmarna.







GRATTIS ÄLSKADE MALTE!!!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till Malte i efterskott! Snart, snart kommer vi på kalas!

    SvaraRadera
  2. Mommo tycker att rubriken Kantstött inte riktigt passar på en ett-åring,jag tycker nog Malte är ganska fräsch ännu.

    SvaraRadera