Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



onsdag 9 mars 2011

nostalgisk vinter...

"Allt var bättre förr" , brukar dom ju påstå, men jag vet inte jag...Men visst måste det ju erkännas att rattkälken från det ljuva 80-talet har en viss charm i jämförelse med 2000-talets årsmodell. Kanske skulle den vinna i en "skönhetstävling", men i en snabbhetstävling är den mindre framgångsrik.

 
Skidorna har använts av gubben på 80-talet, och nu 30 år senare har Noomi också stakat  sej fram på dem. Hon fick ett par "nya" (loppis) skidor i julklapp så  nu får dom gamla invänta nästa generation skidåkare :)


Noomi fick ett mål och en ishockeyklubba till femårspresent så jag grävde fram en målvaktsklubba som säkert varit i flitig användning (inte av mej) för 20 år sedan. Fungerar bra fortfarande...



Snart får man avsluta vintersäsongen och  gräva fram sommarleksakerna...bl.a tramptraktor, plastmoped och grävmaskin till sandlådan. Också dom från 80-talet, välanvända och uppiffade med silvertejp och svart tuschpenna...
Såg "vårens" första fiskmåsar idag ute på isen...Det är väl ett vårtecken iallafall!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas det är ett vårtecken! Vill ha vår :) Kram/Linda

    SvaraRadera