Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



måndag 21 mars 2011

vårkänslor...

Märker att jag inte riktigt har så mycket tid för min blogg som som jag skulle behöva och som jag skulle vilja ha...men jag försöker klämma in något inlägg strax jag har en stund över...vilket tydligen inte verkar vara särskilt ofta.
Fick en liten stund ensam med gubben och det blev en tur på skotern...solen sken och himlen var blå. Vi satt på villatrappan och drack varm kakao och njöt en liten stund av att allt var bara tyst...helt och hållet tyst. Inga bilar, inga skällande hundar, inga gnällande trötta barn, inga tv apparater, ingen radio...absolut inga ljud alls...helt fantastiskt! Havet var fruset så långt man kunde se...

Att fiskmåsarna har anlänt är väl ett vårtecken...När man sitter ute på trappan i solen och blundar och hör dem skräna kan man faktiskt få lite sommarfeeling. Vad är mera sommar än fiskmåsar?? Inte för att jag på något sätt gillar måsar, men iallafall... Tittade ut genom köksfönstret idag och såg två svarta fläckar på andra sidan "sundet". Tog kikaren till hjälp och försökte klura ut vad det rörde sig om för fåglar...Fotograferade dem genom kikaren, men har fortfarande ingen aning om vad det är för fåglar. Dom var mycket större än kråkorna och måsarna. Såg en havsörn förra veckan men vet inte vad jag ska tro om dessa...hmmm...intressant...

 
Kan man annat än gilla våren?? Allt blir ju helt enkelt bara lite trevligare...lite ljusare...lite varmare...lite vackrare... Vad gör det då om hela tamburen är full av kladdiga utekläder, sura yllesockor, genomvåta skor...Vad gör det då om man halkar omkull på en hal fläck och blir liggande en stund, att bilen ser ut som om den aldrig har blivit tvättad, att alla dammråttorna plötsligt framträder så tydligt när solen tittar in genom fönstret, att barnen vaknar 06.30 för att det är så ljust ute...VAD GÖR DET EGENTLIGEN??? sommaren är ju SNART här!!! Det är vår i luften...          VÅRKÄNSLOR!!!

1 kommentar:

  1. He e fö härligt!! :)å tänk va myki fint vi får si som bor såhär nära naturen!Gillar din blogg!!Kram/pillan :)

    SvaraRadera