Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 24 april 2011

Projekt TRÄDGÅRD del I

Äntligen! Snön är borta, fåglarna är här, solen skiner, himlen är blå! Vi vågar nu tro att det är vår på riktigt! Vi har tagit fram krattor, skottkärror och sandlådsleksaker och inleder härmed vår/sommarsäsongen! 

Vårens första projekt är att göra en "stenträdgård". Det finns en ganska fin liten "plätt" på vår gård bredvid lekstugan där det redan finns en hel del stora stenar. Men det är området mellan dom stora stenarna, där det växer en massa onödiga buskar och brännässlor, jag vill göra något åt. Tanken är att täcka marken med plast och sedan samla ihop så mycket stenar som möjligt så att det täcker plasten. Sen kan man då bara hoppas på att ogräset håller sej borta.

    Och man blir stark av att köra runt och leta efter tunga stenar med skottkärra...bra med gratis träning!


 



Detta är ett fynd som jag snubblade över redan för något år sedan...funderade då på vad jag skulle ha den till, men kom då inte på något annat än att ha den att  plantera blommor i. Men efter att ha bläddrat i en inredningstidning såg jag att någon smart människa hade en liknande som grill i sin trädgård...och det är naturligtvis det jag ska ha den till!! Har tjatat länge på att jag vill ha en större grill...och NU har jag det! PERFEKT!





 



Malte tröttnade ganska snabbt på trädgårdsarbetandet och lade sej och tjurade i blombänken :)

1 kommentar: