Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 21 augusti 2011

lite fynd...

Måste ju visa upp helgens fynd från juthbackamarknaden. OJOJ vad jag njöt av att traska runt där alldeles ensam...då menar jag ensam utan barn, för ensam är man ju inte bland tusentals andra ivriga fyndare...men jag kände mej ensam på ett positivt sätt. Så lyxigt att inte ha en vagn att släpa på och att få komma ända fram till borden och i lugn och ro gräva och rota igenom alla lådorna. Speciellt dom som det står "allt i lådan 1 euro".

Mest fyndades det böcker, tidningar, burkar och diverse bilar och traktorer. Och nöjdare än nöjdast var jag över en påse full med barnkläder i superbra skick. 22 plagg för 10 euro. Jee!!
 Hittade några mysiga böcker som gav lite barndomsminnen...sällan man hittar billiga svenska barnböcker...vi passade på att inhandla en hel bunt.
 När jag snokade runt i huset innan jag flyttade in, hittade jag i ett skåp i källaren tre glas. Två gröna och en brunorange. Kunde alltså inte låta bli att köpa dessa när jag hittade dem för 50 cent styck.
 Noomi följde med en sväng på lördagen...Det blev en del brumbrum...Hon fyndade glatt några "nya" bilar och diverse fordon.
 Gubben kunde inte låta bli denna söta trehjuling. speciellt inte eftersom han haft en likadan som barn...med en "lava som gar ti kipp"...
 Kappsäck för 2 euro...ful som stryk enligt gubben...söt enligt mej...och BILLIG!!! och GRÖN!!!!
 Två röda plastskålar...
 Och jodå...en burk...Det blev fler än en, men dom andra hamnade i lekstugan.
Och mitt finaste fynd som jag nästan lämnade kvar eftersom den var så dyr...hela 5 euro!!!Brukar inte köpa något som kostar över tre...men jag KUNDE INTE SLITA MEJ!!!!Jag blev helt enkelt lite småkär...
Min kära gubbe hittade då ÄNTLIGEN sin mopedsits som han letat och letat och letat efter...så nu är hobbyverkstaden i full gång igen efter några års paus.
 
Pyrkijä

4 kommentarer:

  1. 5 euro för den kastrullen var ju ett fynd.Trehjulingen likaså,superfin :D Och visst är kappsäcken charmig på ett fult/sött vis.

    SvaraRadera
  2. Och även mopedsitsen var lite charmig :)

    SvaraRadera
  3. Hej!! Jag hoppas innerligt att du får en notis om detta.
    Jag såg på bilden att du har eller har haft "grisen skär" av Lucy kincaid.
    Jag har sökt denna bok ett tag nu, och om jag får tag på den skulle jag vara överlycklig. Då även giftermål finns med i bilden. ☺️
    Hör gärna av dig om du vill sälja den! Mvh
    Pontus Hesselius
    pontushesselius@hotmail.com
    0731001139

    SvaraRadera
  4. Halloj. Jag såg att su hittat grisen skär. Det var min favoritbok när jag var liten och letar överallt efter den till mina barn. Finns möjlighet att su kan sälja den ? Mvh Alexander Sommar. 0704050544

    SvaraRadera