Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 28 augusti 2011

snickerboa hoppfallera...

Har länge drömt om en "egen" snickerbod och idag gick även den drömmen i uppfyllelse. Det gamla vedlidret utrustades med en snickarbänk och vips så har vi fått ett eget snickeri hemma på gården. 
Jag och Noomi har suttit flera regniga dagar i "ladon" och pysslat för det är så skönt att vara där under plåttaket och pyssla...inomhus men samtidigt utomhus. Men nu har vi då fått ett RIKTIGT pysselrum där åtminstone jag drömmer om att spendera mina lediga stunder...
 Mitt fina gröna skåp som jag fyndade på auktionen i sommar hänger nu på väggen. Kära gubben är nöjd att han kom på att det ska hänga där, för nu tror han att han det inte ska komma in i huset...men vi får se hur det blir med den saken...
Jag har redan tjuvstartat lite med snickrandet. Blev ju lite kär i Ernst klädhängare som han gjorde i "sommar med Ernst" så jag måste ju göra en egen. 
Sen råkade jag och Noomi få syn på lite andra användbara saker när vi var ute och lekte.
 Luckor från gamla minkburar. Både nya och oanvända, och så några vältuggade och använda.
Den vältuggade blev en tavla till köket.
 Dom nyare "ramarna" blev några tavlor till vardagsrummet (bara jag får övertalat gubben). Hade ett fint tyg som jag länge funderat vad jag ska ha det till...nu blev det fyra tavlor...
Nu är det bara att hoppas på några varma veckor så jag kan vara ute i snickarboa och pyssla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar