Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 14 augusti 2011

stentokiga trädgårdsdrömmar...

För några veckor sedan såg vår trädgård ut så här...
Därför är det nu dags att sätta igång med trädgårdsplaneringen...vilket jag egentligen redan har gjort långt innan grävmaskinen kom och lämnade sina avtryck.
Jag har nu suttit med mina älskade inredningstidningar och bläddrat, bläddrat och bläddrat. Det som också är bra med loppisinredningstidningar (förutom att dom kostar ca 50 cent styck), är att man med gott samvete kan riva ut dom sidorna man gillar så att man har allt på samma ställe  sen när man behöver inspirationen.
Den observante läsaren har kanske redan vid det här laget noterat att jag är förtjust i stenar. Har därför planerat och funderat och bestämt att "vi" ska ha en stenträdgård.
...Det ska vara mysigt och inbjudande och lite småvilt...Många sittplaster som på något sätt smälter in i omgivningen och får det att se ut som om det alltid har funnits en sittplats där... 
 ...En enkel bänk att vila trötta fötter på...
...Många olika typer av stenar...
...Inga raka stela gångar utan mjuka former och slingrande stigar...
...En fin sittplats för sommarens saftkalas...
 ...Grusgångar som knastrar mysigt under fötterna...
...En stengång som leder ner till den fina grinden (som ännu inte finns)...
Någon gång i framtiden...ett uterum av gamla fönster med golv av gamla tegelstenar... 

...Belysning som lyser upp stigen under mörka höstkvällar...
...Och mossiga stenar. Noomi och jag har testa på knepet att måla stenarna med en blandning av "piimä" och smulad mossa. Nu återstår det att se om knepet fungerar...

...Så nu är det bara att så gräsmattan och övertyga gubben...

1 kommentar:

  1. blir no fint hede, å int bruk vel hande gobbe ha så myki ti sej til åm, å nöjd bruk han va sist å slutligen:)

    SvaraRadera