Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



fredag 23 september 2011

pyssel och regniga dagar...

"Det regnar regnar och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner...". 
OJOJ alla dessa regniga dagar... men vissa lider inte alls av dom...tvärtom...
 Det blir bara längre och längre mellan inläggen. Tycker jag inte hinner med så mycket annat än springa efter en livlig kille hela dagarna så det blir inte mycket pysslat här inte...eller inte så mycket som jag skulle vilja åtminstone. Men några nya saker har jag att visa upp iallafall.
 Jag kan ju inte få nog av dessa fina gråa grenar som jag hittar överallt...dom e ju bara för fina. Nu tog jag in dom finaste och ställde dem i en glasskål med sand och gråa och orange stenar. Enkelt och fint!! Nu är det då bara att hoppas att gubben inte ser dem och eldar upp dem eftersom han inte förstår att uppskatta grenarna på samma sätt som jag. Han har helt enkelt en annan uppfattning om deras användningsområde än jag har.
Sen hittade jag lite gammal järntråd (eller vad det nu är för något) och tänkte pröva på att tillverka lite klädkrokar. Men eftersom mitt snickeri ännu inte investerat i några verktyg kunde jag inte riktigt böja till tråden som jag ville så resultatet blev inte riktigt vad jag hade tänkt mej...men jag gör ett nytt försök senare, för det var ganska kul iallafall.
 Och så har vi tillverkat en liten lastbil...
Så har jag också gjort en liten pysselbok åt Noomi att träna bokstäver och siffror i.


 Veckans största projekt har varit lite "SKRÄPbooking". Jag och Noomi har tillverkat lite kort av material som vi hittat i skåpen. Servetter, gamla paketpapper och lite sånt...projektet är ännu på hälft eftersom vi kommer att göra flera kort för det var ju så kul.
"Kan vi fixa´t? KLART VI KAN!!!"
 Vissa dagar regnar det inte...och då är det bara såååå vackert...










2 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg att jag gjorde liknande uppgiftsböckar åt dig då jag arbetade natt på Pettersborg (man fick sova då om det gick).Du var lite yngre då eftersom Anton börjat skolan och jag tog ideer från hans skoluppgifter.
    Maima kom ut på trappan idag då jag for till jobbet och visade kortet som Noomi skickat,så där var en som blev glad av er pyssel-iver.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg pysselböckerna med räkneuppgifter...fick en bild av dem i huvudet där jag skulle räkna äpplen, och det var därför jag gjorde en åt Noomi för jag kommer ihåg att jag tyckte det var kul då jag var liten.

    SvaraRadera