Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



onsdag 21 december 2011

Jakten på Mr Perfect

I år har vi hittat honom!!! Som vi har letat år efter år utan att finna honom....denna vackra, väldoftande lite vilda gröna herre som nu står och pryder vårt vardagsrum.  Jag gick där i skogen och plötsligt så stod han bara där framför mej i all sin prakt. Stor och ståtlig...
Jag är en typisk julgransgalning...går redan på sommaren runt och spanar på granar. Det är ju enklare då när det inte finns nån snö...vilket det ju inte finns nu heller. 
 Enklast skulle det vara att som i fjol stjäla svärföräldrarnas gran, men i år begav vi oss till skogs hela familjen istället. Vi tog traktorn, så klart....
 Pyntandet är ju sen en helt annan historia...vilken väg glittret ska hänga...många bollar eller några bollar? röda eller blandat? Nåja...när barnen är vuxna så får jag ju göra som jag vill. Men i år är granen full av bollar i olika färger.
 Malte har en egen vinkel att titta på granen från...
 Noomi var snäll och "hjälpte till" med belysningen...
 Sen var Ernst och hälsade på i tv-rutan och jag var bara tvungen att ta in en hink med granris. Så vackert i sin enkelhet...
 Lite julklappspyssel återkommer jag med när det är klart...om det blir klart... Julstressa inte!!







1 kommentar: