Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



fredag 9 december 2011

samlar husmoderspoäng...

Livet i sjukstugan går vidare...det har blivit några sömnlösa nätter igen när barnen av någon anledning lyckas med att alltid hosta en i gången. Att Malte sen får falsk krupp kl 03 och bestämmer sej för att vara vaken till 05.30 gör ju inte saken bättre. Det konstiga är då att ju mindre sömn jag får, desto mer kommer jag på att jag ska göra dagen efter. Sånt som jag inte annars skulle komma på att göra...

Som att efter en natt med tre timmars sömn och två förkylda barn komma på att baka två satser med knäckebröd...rena dårskapen egentligen också efter en hel natts sömn. Men har man bestämt sej så har man, och sen då man ser mängden deg och tänker "NEJ JAG VILL INTE!!!!"...då är det lite sent att backa ur. Men det blev GOTT!!!Fast nästa gång (om det blir en), så ska jag ha en "kruskavel" så att det ser ut som riktigt knäckebröd.

Jag var på en "torsdagsföreläsning" med vinnaren av Sveriges mästerkock Louise Johansson     (<-- tryck) och fick med mej ett häfte med recept. Där fanns knäckebröd...och det var det jag fick syn på och i mitt halvt medvetslösa tillstånd kom på den briljanta idén att det var just det jag skulle lägga ner min dyrbara tid på.
Ett annat recept jag också prövat på att laga är Laxcarpaccio med fläder och senapskräm  (<-- tryck) också ett recept av louise. Det var supergott på knäckebröd och limpa. Värt att pröva på.
 Idag blev det morotslåda...inte så uppskattat av resten av familjen, men jag diggar morotslåda.
Mina två snuviga tomtenissar fortsätter att dela på bacillerna... trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar