Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 18 december 2010

Gröna fingrar...?ja tack!!

Jag har aldrig haft särskilt gröna fingrar. Tycker om blommor och framför allt grönväxter, men har oftast satsat på kaktusar och andra som mest "sköter sej själv", dock inga plastblommor. Orsaken är helt enkelt ren lathet. Glömmer vattna, orkar inte byta till större kruka och fylla på med ny mylla...stackars växterna har kämpat för livet i byggdammet, utan vatten, i alldeles för små krukor, och av någon underlig anledning så överlever faktiskt vissa... 
Jag diggar krukor av olika slag och har använt en del fynd och andra föremål att förvara blommorna i och på.
 
Denna fina pall "hittade" jag i ett rivnings- hus, och den som hittar något får ju behålla eller hur det nu var. Iallafall så TOG jag pallen...fy mej! Nu står den i sovrumsfönstret med en blomma på. finfint!

Stolen har varit med på ett hörn i ett tidigare inlägg. Ett källarfynd. Vacker som få tycker jag. En av våra finaste möbler enligt min ringa mening. Så fin så fin där den står mot den mörkgråa väggen. En fin emaljkastrull agerar härblomkruka. Rostig och fin och än så länge lever till och med palmen :)









 
I ett hörn på vinden står denna fina tunna. Mamma och pappa hade några på villan som "barstolar" men jag tog en när dom fyndade nya stolar på något loppis och tunnorna blev ersatta. Krukan är en vanlig lerkruka som fått någon sorts beläggning på sej. Men ERNST sa en gång att man INTE skulle putsa bort det utan låta den vara som den är så därför är den nu som den är. Glasen hittade jag i källaren och dom är nu ljusstakar. Stenarna fyndade på en strand på Kreta. Och stenar kan jag inte motstå, om dom så ska släpas runt halva världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar