Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



tisdag 14 december 2010

Kökssoffan fick en uppiffning i samband med köksrenoveringen. Mitt förslag att måla den vita soffan svart möttes av en aning skepticism, vilket inte var  helt oväntat. Jag hade i mitt huvud en idé om att en svart soffa skulle göra sej ypperligt mot den vackra gröna väggen (som är min favorit i hela huset). Och minsann hade jag rätt även denna gången, i alla fall om man frågar mej :)
    
Tyget som jag fyndade på loppis som till en början var tänkt som bordduk, kom vid närmare eftertanke att passa perfekt som sofföverdrag. Kan inte förstå hur jag tänkte när jag trodde det skulle lyckas med en bordduk på vårt köksbord...hmmm...inte särskilt praktiskt,men fint skulle det ha varit...
 


Barnen behövde ju såklart också en egen soffa och en praktikant på gubbens jobb snickrade ihop en. (Bra med praktikanter). Kökssoffan väntar nu på att bli målad i någon trevlig färg, men vilken???
 
Denna charmanta fåtölj och dennes partner fanns i huset förr men åkte ut vid renoveringen. Nu står dom "tills vidare" i vår läshörna på vinden. Med "tills vidare" menas att dom står där tills gubben kommer med något bättre förslag, men det lär aldrig hända som tur är. Det var en låååång övertalningsprocess innan jag fick gubben att gå med på att bära upp fåtöljerna bara för att se hur de skulle se ut i läshörnan. Jag visste ju att dom skulle passa perfekt, men nån annan var ju av en helt annan åsikt som vanligt. Därför står dom nu då där "tills vidare" efter 1.5 år och dom lär stå kvar några år till :)

2 kommentarer:

  1. Kvinnans list övergår mannens förstånd;)

    SvaraRadera
  2. Som av en händelse blev vår pinnsoffa också svart,men med ett orange loppistyg.

    SvaraRadera