Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



torsdag 18 november 2010

Loppisfeber och burkmani...

Jag antar att jag har min kära mor och far att skylla när det gäller mitt intresse för loppisfynd. Man kan ju helt enkelt inte få nog av att gå på loppis (jag kommer att återkomma vid ett senare tillfälle med ett eller flera inlägg om det). Dessa vackra koppar fick jag i julklapp i fjol av mamma. Kopparna har blivit ganska sparsamt använda eftersom gubben av någon konstig anledning inte alls tycker att dom är speciellt vackra...kan absolut inte förstå hans åsikt i den frågan. JAG diggar dem!
Hemma hos oss har det blivit något av en tradition att också ha loppisjulklappar. I mitt tycke är det egentligen trevligare och framförallt mer spännande med loppisklappar än "vanliga julklappar. Vi har haft lite olika system när det gäller det. Ett år hade vi (framförallt då mamma och pappa) satsat stort på att inhandla lådvis med loppisklappar. Sedan hade mamma och pappa rimmat på paketen och man fick då helt enkelt ta det man trodde passade en själv bäst. Fritt fram att sedan byta men någon.


Burkar är (också) en sak jag inte kan motstå... Plåtburkar, glasburkar, gamla flaskor...ALLT!! Har samlat på mej en del under åren och står och fingrar på en burk eller flaska så gott som varenda gång jag är på ett loppis. Kan helt enkelt inte låta bli...











En samling flaskor som jag hittat i huset. (i källaren, på vinden). Står framme i vitrinskåpet i köket...Jodå, jag har några till också...ganska många till...dom står utplacerade lite varstans i huset.














"Ja-ja", kanske ni tänker, "ännu fler burkar". Ja-a, så är det. Här kommer några burkar till. Och det lär väl knappast bli dom sista heller...men är man burknarkoman så är man.


Färdigburkat för denna gången! Tack för visat intresse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar