Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



lördag 13 november 2010

Titta in, titta ut, titta hit...

Gamla fönster...behöver jag egentligen säga mer? Ja-a, jag ÄLSKAR gamla fönster! Ju mer nötta och spruckna desto bättre. Ville ha upp något på väggarna som efter renoveringen gapade ganska tomma och tråkiga. Vad passar då bättre än att använda ett vackert gammalt fönster som ram åt några söta bilder av våra söta barn. Gubben har sedan (IGEN) snällt och lydigt (trots lite protester i början) hängt upp den i köket. Han är ganska lätt övertalad :).

Gubben har sakta men säkert börjat komma på lite andra tankar när det gäller dessa olika varianter av vackra gamla föremål som jag kommer släpandes med. I början var det alltid ett bestämt NEJ när jag lite diskret föreslog att vi t.ex skulle ha en gammal spegeldörr som sänggavel. Nu är det lite lättare att få honom övertalad. Oftast möts mina förslag numer med en liten suck och ett "ja ja, nåo bruk to jo kona tokode...vann ska ja häng åpp e?"


Detta vackra fönster hänger i vårt vardagsrum. Behövdes egentligen inget annat så det fick hänga bara som en prydnad. "Blomlådan" är en spiklåda som jag hittade under en promenad i höstas, 10 kg står det på den. Bordet hittade jag under en av mina otaliga fyndturer i källaren. Jag var ofta där nere innan jag flyttade in i huset och hittade ett och annat intressant. Bordet fanns längst inne i ett rum täckt av lådor och diverse bråte, men jag såg potentialen. Att den saknar en låda gör inget. Ville jag ha ett felfritt bord skulle jag ju köpa ett nytt. Jag kallar det CHARM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar