Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



onsdag 17 november 2010

Nätt och nött och en svag doft av tjära...



Fynd från sjöboden igen. De bästa fynden är ju alltid de man hittar helt gratis och som man först inte har en aning om var man ska placera, men som man bara VET att man MÅSTE ha!! Dessa vackra föremål hittade jag i somras och dom hittade sin egen plats i det tomma outnyttjade hörnet mellan sofforna. Vet inte vad "lådan" använts till men det finns tjära i botten på den och det doftar gott och somrigt när man sitter i det ena hörnet av soffan.




Denna fina "bastuhink" (eller vad det nu är) fick jag av min kära gubbe. Vet inte om jag, han eller omgivningen var mest  förvånad över inköpet :). Jag var åtminstone väldigt nöjd och belåten...Den används nu som blomkruka och står och pryder spisen i köket.



Tick-tack...Jag hade länge irriterat mej på att vi inte hade någon klocka upphängd i hela huset. Efter renoveringen av köket kändes den gamla klockan helt enkelt tråkig och i mitt huvud fanns en liten idé om en "ny" klocka. Även denna träbit är ett "fynd" från sjöboden..undrar vad grannarna tänkt och funderat när jag ett flertal gånger kommit promenerande genom byn med barnvagnen fylld av diverse bråte. Det blev iallafall en klocka som jag är nöjd och belåten med. Billig blev den också eftersom jag återanvände visarna från en gammal tråkig plastklocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar