Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



måndag 29 november 2010

upp-piffat

Servettprojektet fortsätter och i väntan på att tavlorna ska få sina ramar presenterar jag några av mina upp-piffade lampor. Köpte ett par tråkiga, vanliga, BILLIGA vita lampskärmar på ikea och tröttnade på dem. Bestämde mej för att piffa upp dem med lite servetter. Hittade några med charmiga mönster som jag klippte ut och helt enket limmade på skärmarna. Enkelt, billigt och ganska hyfsat resultat.



















Denna trådboll skulle egentligen hänga över vardagsrumsbordet. Som så mycket annat hamnade den i skåpet och långt ner på "halvfärdiga projekt-listan".Så när jag städade skåpen för någon vecka sen fick jag en snilleblixt. Jag tog helt enkelt fram den och ställde den på golvet med en ljusslinga inuti. En perfekt mysbelysning




Den var ganska skojig att göra så jag tror faktiskt jag ska göra en till dotterns rum också i någon trevlig färg. Röd...rosa...gul....hmmmm...vi får se!! Det perfekta med barn och barnrum är att man inte behöver vara rädd för att använda färger. Har aldrig hört dottern säga att något är för färgglatt :). Senast idag satt hon med hela bordet fullt av färgkartor och sorterade i olika högar. Har en liten misstanke om att det är jag som smittat henne. Vi har med oss en hög färgkartor hem varenda gång vi varit i stan.


Sist kommer ännu en upp-piffad ikea-lampa. En billig fyrkantig glaslampa som är ganska tråkig den också. Jag gjorde en ny skärm åt den av en trevlig servett. Det är nån typ av lampskärmsplast som är limmig på ena sidan så det är bara att klippa, experimentera och limma på efter tycke och smak.Sen om man tröttnar på mönstret eller vill ha en annan färg kan man bara göra en ny. Eller två eller tre...


Ojoj...nu blev jag inspirerad att sätta igång med en ny lampa...fick flera idéer i huvudet under tiden jag skrev inlägget...plopp, plopp dök dom upp en efter en. Skulle bara behöva komma iväg till stan en sväng och köpa lite material...NU!!!!

1 kommentar: