Välkommen in!

Roligt att du hittat min blogg!! Titta gärna runt lite och lämna en kommentar om du vill! Tack!



söndag 14 november 2010

Sov gott, sov sött...

Projekt sänggavel har påbörjats och avslutats. Det blev en del skrapande men resultatet blev ju bra tycker jag. Hade drömt om en spegeldörr som sänggavel i ett antal år, och som vanligt så fick jag som jag ville :) Gubben fyndade en vacker dörr på juthbackamarknaden och det råkade vara en dörr med samma profil som dörrarna vi har hemma. Med andra ord perfekt! 
Sänglampan (som först möttes av ett klart och tydligt NEJ!!!), hänger nu ovanför sängen. Lampan fanns förr i huset och jag passade på att rädda den från en osäker framtid. Förmodar att den annars nu skulle bo på ekorosk. 
En gammal stol hittade jag också som var täckt av ett otal lager rävfett! Den var inte precis fräsch och doftade mindre gott. Tog en hel evighet att skrapa fram den vackra stol som fanns under dessa lager av kladd. Nu står den bredvid sängen i väntan på sängborden som är på gång. Var stolen sedan skall stå återstår att se. Den har även en partner som väntar på en sista skrapning.
Sist och minst detta söta loppisfynd som får avsluta dagens inlägg. En liten hälsning på farsdagen <3

1 kommentar:

  1. Mysig blogg du har!! Måste bara säga att jag Störtgillar er sänggavel!!:)

    SvaraRadera